Gültekin Çizgen Hünername Resim Sergisi Ziyaretçilerini Ağırlamaya Devam Ediyor
Çağımızın çelebi mizaçlı Hazerfen’i Gültekin Çizgen, sık sık “Yavaşlarsam düşerim.” der. Üretmeden yaşamaktan hiç hoşlanmayan sanatçıdan bu yıl içinde yeni sergiler göreceğiz diyerek eserleriyle alanlarda olmaya devam ediyor.
Bu günün konukları arasında Fotograf Sanatçısı İbrahim Zaman, Fotograf sanatçısı ve Antakya Film Festivali Kurucu Başkanı Mehmet oflazoğlu oldu.
“Hünernâme, kadim sanat geleneği içinde sanatçıların olgunluk çağında ürettiği toplu çalışmalara verilen isimdir. Gültekin Çizgen; tuval resimleri, heykeller ve kinetik salkımlardan oluşan yeni çalışmalarını MAJİ Art Gallery’de Hünernâme başlığı altında sergiliyor. Plastik sanatlar alanındaki uzun soluklu sanat üretiminde, bu kez konu olarak insan ve hayvan figürlerini referans alıyor.
Gültekin Çizgen, karışık tekniğin tüm olanaklarını zorlayarak biçimlenmiş figürlerini, keçe, ahşap, aynalı pleksi gibi ayrı ayrı malzemeleri işleyerek yıllar içinde geliştirdiği resim diliyle plastik duyarlılığa ulaşıyor.
Ülkemizin büyük kültür mirasıyla ilişkilendirdiği sanatsal üretimiyle Gültekin Çizgen, yarım asrı aşan birikim ve çabalarıyla sanat çevresine yol gösteriyor. 64 yıllık sanat geçmişiyle, çok yönlü sanat uygulamalarıyla bir Hezarfen olarak bilinen Gültekin Çizgen’in fotoğraf, illüstrasyon, sanatsal cam, cam heykel, çağdaş meşk – tapestry (duvar halısı) duraklarına uğrayarak sürdürdüğü sanat yolculuğunun Hünernâme sergisi ile yeni bir boyuta ulaştığı görülüyor.” denildi.
Türkiye’nin ünlü küratörlerinden Vasıf Kortun, Gültekin Çizgen sergisi için şunları söylüyor;
“60 yılı aşkındır, merak ve heyecanla örülü bir hayat pratiği sürdürüyor. Yapıyor, bozuyor, ekliyor, katlıyor, çözüyor ve uçlarını zorladığı yeni yaklaşımlar ve yeni materyaller ile bir daha başa dönüyor, yeniden çoğaltıyor. Mahalle kavşağında oturup yerelliğin görsel envanterini aktarmak yerine, uygulama tekniklerindeki yenilikleri kucaklamaktan çekinmeden dünyasal yaklaşımları yanına alıp yereli güncelleyerek canlı tutmayı yeğliyor. İşte Hünernâme sergisi, tuval resimleriyle, heykel ve salkımlarıyla bu söylemin son örneğidir.”
Gültekin Çizgen, karışık tekniğin tüm olanaklarını zorlayarak biçimlenmiş figürlerini, keçe, ahşap, aynalı pleksi gibi ayrı ayrı malzemeleri işleyerek yıllar içinde geliştirdiği resim diliyle plastik duyarlılığa ulaşıyor.
Ülkemizin büyük kültür mirasıyla ilişkilendirdiği sanatsal üretimiyle Gültekin Çizgen, yarım asrı aşan birikim ve çabalarıyla sanat çevresine yol gösteriyor. 64 yıllık sanat geçmişiyle, çok yönlü sanat uygulamalarıyla bir Hezarfen olarak bilinen Gültekin Çizgen’in fotoğraf, illüstrasyon, sanatsal cam, cam heykel, çağdaş meşk – tapestry (duvar halısı) duraklarına uğrayarak sürdürdüğü sanat yolculuğunun Hünernâme sergisi ile yeni bir boyuta ulaştığı görülüyor.
Sergi 31 Mayıs’a kadar MAJİ Art Gallery de izlenebilir.